Strefa Informacji Biznesowej Wrocławskiego Parku Technologicznego: Rok służenia 1200 użytkownikom

Strefa Informacji Biznesowej Wrocławskiego Parku Technologicznego: Rok służenia 1200 użytkownikom

Strefa Informacji Biznesowej Wrocławskiego Parku Technologicznego, która została utworzona z celu dostarczania profesjonalnej i bezpłatnej pomocy przedsiębiorstwom, obchodzi swoje pierwsze urodziny. Od momentu rozpoczęcia działalności, korzystało z niej 1200 osób, w tym około 900 dolnośląskich biznesmenów, którzy otrzymali wsparcie zarówno od specjalistów z WPT, jak i innych instytucji biznesowych.

Projekt Strefy Informacji Biznesowej Wrocławskiego Parku Technologicznego ma na celu wspieranie rozwoju i innowacyjności firm na Dolnym Śląsku, a jego siedziba znajduje się w budynku ALFA WPT przy ulicy Klecińskiej 123 we Wrocławiu. Specjaliści oferują tam indywidualne porady, organizowane są również szkolenia i warsztaty na tematy istotne dla prowadzenia biznesu. Kwestie poruszane podczas konsultacji obejmują między innymi pozyskiwanie środków unijnych, ochronę własności intelektualnej oraz zatrudnianie nowych pracowników – w tym także imigrantów.

Zdaniem Justyny Pater-Synówki, Zastępcy Dyrektora Działu ds. Wspierania Przedsiębiorczości WPT, po roku funkcjonowania, Strefa Informacji Biznesowej WPT z powodzeniem stała się prawdziwym centrum biznesu Dolnego Śląska. Organizowano tam 92 wydarzenia – w tym 22 webinaria i 70 konsultacji indywidualnych – z których skorzystało ponad 1200 osób, w tym ponad 900 przedsiębiorców.

Wszystkim zainteresowanym oferowano możliwość uczestnictwa zarówno w webinariach, które cieszyły się dużym powodzeniem (odbyło się ich 22, a wzięło w nich udział blisko tysiąc osób), jak i konsultacjach stacjonarnych oraz online. Te ostatnie przyciągnęły prawie 300 osób, przede wszystkim przedsiębiorców z Dolnego Śląska.

Strefa Informacji Biznesowej nawiązała współpracę z ponad 20 różnymi urzędami, instytucjami i firmami doradczymi z całego kraju. Jak podkreśla Justyna Pater-Synówka, ciągle monitorowane są trendy rynkowe, zarówno na skalę lokalną, jak i globalną, aby dopasować ofertę Strefy do zmieniających się potrzeb przedsiębiorców.