Stadion we Wrocławiu ma nowego sponsora. Jest nim Tarczyński

Stadion we Wrocławiu ma nowego sponsora. Jest nim Tarczyński

Stadion we Wrocławiu od teraz z nową nazwą

Stadion we Wrocławiu stoi jak stał i nigdzie się nie wybiera. Jedyna zmiana dotyczy nazwy albo raczej sponsora, po którym tę nazwę dostanie. W sporcie jest to normalne, że stadiony nazywa się na cześć firm, które utrzymują je finansowo. Przykładem może być dobrze znane PGE, które sponsoruje nasz stadion narodowy w Warszawie.

Warto zauważyć, że ten obiekt sportowy świętuje swoje dziesięciolecie. Przez ten czas odbywały się tam nie tylko mecze piłkarskie ale także zbudowano tam tor kartingowy oraz organizowano wydarzenia biznesowe i kulturalne.

Kto jest nowym sponsorem wrocławskiego stadionu?

Od teraz wrocławski stadion będzie sponsorować firma Tarczyński, którą możemy znać z produkcji wędlin. Dowiadujemy się, że wartość umowy, jaką władze stadionu podpisały z Tarczyńskim wynosi 14 mln złotych, a współpraca potrwa 6 lat.

Stadion we Wrocławiu ma już swoją historię. Chociaż otwarto go dopiero w 2011 roku, to posłużył jako miejsce rozegrania się trzech meczów EURO 2021. Stadion z takim prestiżem może być świetną okazją dla sponsora, aby spopularyzować swoją firmę. Niektórzy mogą kręcić nosem, że na sponsorowanie obiektu sportowego będzie odpowiadać firma produkująca mięso. Wiemy wszak, że masowa produkcja mięsa nie jest zbyt dobra dla środowiska. Czy możemy się spodziewać, że pojawią się głosy sprzeciwu?

Sponsoring i finanse

Świat wygląda tak, że aby coś mogło istnieć i działać potrzebne są na to pieniądze. Nie inaczej jest w świecie sportu, a może własnie zwłaszcza w świecie sportu? Wiele osób oburza się na to, jak wiele piłkarze zarabiają. Wszyscy pamiętamy, jaki hejt wylał się na Roberta Lewandowskiego za jego drogi zegarek. Niestety takie podejście jest cały czas na topie i wciąż sportowe finanse budzą zainteresowanie i kontrowersje. Fakty są jednak takie, że bez dużych pieniędzy wielkie rozgrywki sportowe nie mogłyby istnieć. Dlatego potrzebni są sponsorzy, którzy oczekują czegoś w zamian. Taką korzyścią może być dla nich właśnie nadanie nazwy stadionowi czy drużynie piłkarskiej.