Wrocław, a eventy firmowe – jak wybrać najlepszą agencję eventową w stolicy Dolnego Śląska?
Skoro czytasz ten artykuł to znaczy, że wpadłeś/wpadłaś na bardzo dobry pomysł. Masz w planach organizację eventu dla swojej firmy. Zaprawdę godne to i sprawiedliwe, albowiem nagroda w postaci zadowolonych pracowników i dobrze pracującej, wypoczętej kadry wielka jest. Tu jednak zaczną się także przysłowiowe schody. Firmy, które parają się organizacją wszelkiego rodzaju przedsięwzięć z zakresu integracji oraz team buildingu zaczną „atakować” nas swoją reklamą i sprzedawać się jako najlepsze co mogło Cię w życiu spotkać. Żaden internetowy filtr nie zastąpi nas samych w doborze najlepszej firmy w tym biznesie. Na co jednak zwrócić uwagę, jeśli nie mieliśmy dotąd do czynienia z takimi podmiotami? Jak wybrać najlepszą agencję eventową z Wrocławia? Odpowiadamy w poniższym artykule.
Nie ma drogi na skróty – trzeba weryfikować portfolio
Jest to niezwykle dziwne zjawisko, ale niemal każda agencja eventowa ma duże portfolio. Niektóre z nich istnieją na rynku od kilku miesięcy, a już chwalą się ilością wykonanych projektów jak gdyby ich historia sięgała 18-tych urodzin Królowej Elżbiety. Dopisanie firmy, w której pracuje kolega, albo którą ma legendarny już „szwagier” to standardowe praktyki młodych i niedoświadczonych firm. Wrocław roi się od młodych podmiotów, które twierdzą, że organizowały wyjazdy, konferencje i kongresy korporacjom i przedsiębiorstwom, do których w rzeczywistości nie wykonały nawet telefonu.
Innym zabiegiem jest dorzucanie dużej ilości logotypów małych, nieznanych podmiotów, z których część nigdy nie potrzebowała jeszcze usług agencji eventowej.
Dobra firma zajmująca się wszelkiego rodzaju wydarzeniami dla Twojej firmy chętnie pochwali się swoimi realizacjami. Oprócz szumnej nazwy klienta, pokaże galerię zdjęć, przedstawi plan działania i opis tego, co dla danego gracza zrobiła. Nie trzeba wertować tysięcy stron – wystarczy kilka projektów by wiedzieć, czy mamy do czynienia z poważnym przedsiębiorstwem, czy tzw. „Januszexem”.
Doświadczenia nie przebije żadna reklama
Wrocław jest miastem, które reklamuje się niejako samo. Bannery i grafiki z Wrocławiem nocą i mniej lub bardziej subtelnie ujętą tam nazwą agencji eventowej działającej w tym mieście, to zabieg prosty i zawsze trafiony. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszym wyborem będzie firma, która może pochwalić się doświadczeniem (i chętnie to robi, jeśli jest ono zgodne ze stanem faktycznym). Wszyscy znamy historię o „młodych i dynamicznych zespołach”, co w praktyce potrafi oznaczać totalnie nieopierzenie i nieznajomość tematu. Korzystajmy z usług podmiotów istniejących na lokalnym rynku już od jakiegoś czasu. Wszak agencja eventowa to nie tylko wymyślanie pomysłu na to, jak zabawić czy zintegrować załogę. Mówimy tu o szerokim spektrum znajomości rynku, możliwości wynajmu sprzętu, wieloletnich znajomości pozwalających na znalezienie lepszego miejsca niż inni. Wreszcie mówimy tu o znajomości miasta, jego najlepszych lokalizacji. Proszę wierzyć nam na słowo, że do tego nie wystarczy mapa i przewodnik Youtubera z wieloma wyświetleniami.
Pierwsze wrażenie powinno zrobić wrażenie
Dobrze, wybieramy zatem agencję z odpowiednią listą zadowolonych klientów i mającą kilka lat doświadczenia na wrocławskim rynku. Zapewne znajdzie się kilka firm spełniających to kryterium. Co dalej? Przychodzi czas na kontakt. Pierwsze wrażenie powinno być dla nas bardzo istotną informację co do przyszłej współpracy. Wywyższający się pracownik zachowujący się tak, jak gdybyśmy dostąpili zaszczytu mogąc rozmawiać z przedstawicielem tej firmy, to pierwsze czerwone światło. Z kolei przestraszona recepcjonistka z głosem każącym myśleć, ze to pierwszy taki telefon od miesięcy, to także sygnał alarmowy. Zapracowana i doświadczona w boju agencja porozmawia z nami rzeczowo, spokojnie i choć takich klientów jak my może mieć bardzo wielu, potraktuje nas indywidualnie i merytorycznie.