Budowa przystanku kolejowego Oława Zachodnia na trasie Wrocław-Opole trwa ponad rok

Budowa przystanku kolejowego Oława Zachodnia na trasie Wrocław-Opole trwa ponad rok

Właśnie rozpoczęło się wielkie przedsięwzięcie budowlane, które potrwa ponad rok. Mowa o konstrukcji przystanku kolejowego o nazwie Oława Zachodnia, który zostanie zlokalizowany na trasie między Wrocławiem a Opolem. W związku z tymi pracami, pasażerowie powinni być przygotowani na czasowe modyfikacje w harmonogramie jazdy.

Planowane miejsce lokalizacji nowego punktu zatrzymań – Oława Zachodnia – to teren położony pomiędzy Lizawicami a Oławą. Pierwsza możliwość skorzystania z tego przystanku przewidziana jest na drugą połowę 2025 roku. Ciekawym faktem jest, że planowany czas podróży z Oławy Zachodniej do stolicy Dolnego Śląska, czyli Wrocławia, wynosi jedynie 22 minuty.

Komfort pasażerów będzie zapewniony poprzez oświetlenie oraz wiaty i ławki, gdzie będą mogli poczekać na pociąg. Dodatkowo przewidziano gabloty, w których będą wywieszone aktualne rozkłady jazdy. Przy budowie uwzględniono także potrzeby osób niepełnosprawnych, dla których zaprojektowano windy i pochylnie oraz ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących. Dojście na perony z ulic Paderewskiego i Brylantowej umożliwi przejście podziemne.

Konstrukcja przystanku uwzględniła także sugestie ze strony miasta. W wyniku tego przejście podziemne zostanie poszerzone z 4 metrów do 6 metrów, co pozwoli na dostosowanie go do projektu i budowy dróg dojazdowych oraz ciągu przeznaczonego dla pieszych i rowerzystów – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Ważnym komunikatem dla pasażerów jest fakt, że ze względu na budowę przejścia podziemnego od marca wprowadzone zostały czasowe zmiany w rozkładzie jazdy. Na linii Wrocław – Opole zastępcze autobusy obsługują 6 par pociągów regionalnych dziennie – kursują one między przystankami Lizawice a Oława. Zmiany te obowiązują do czerwca.

Kosztorys budowy przystanku Oława Zachodnia, wraz z przejściem podziemnym, opiewa na sumę 13 milionów złotych. Miasto Oława dofinansowuje to przedsięwzięcie kwotą 2,1 miliona złotych. Za realizację tego zadania odpowiedzialna jest spółka Infrakol, natomiast inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe.

Warto dodać, że przez Oławę na trasie Wrocław – Opole – Wrocław codziennie kursuje około 50 pociągów regionalnych – informuje pracownik PKP PLK.