Wrocławskie lotnisko w końcu doczeka się modernizacji
Strefa operacyjna lotniska zawiera dodatkową płytę postojową, dodatkową drogę kołowania, drogę szybkiego zjazdu i nową płytę do odladzania samolotów.
Dzięki nowej płycie postojowej możliwe będzie postawienie większej liczby dużych samolotów. Mowa o takich maszynach jak chociażby Boeing 737. Każdy, kto regularnie podróżuje samolotem, doskonale zna Boeinga. To bardzo duże maszyny i potrzebują odpowiedniej przestrzeni.
Utrzymanie lotniska również kosztuje bardzo dużo. Pracuje na nim olbrzymia ilość osób, a także konieczne jest regularne konserwowanie maszyn. Jeżeli takie miejsce ma dobrze funkcjonować, to nie może obejść się bez odpowiednich nakładów finansowych.
To już oczywiście leży w kwestii władz, aby zapewnić odpowiedni dopływ gotówki dla lotniska. Kiedy już to się nie
Lotnisko będzie dużo bardziej wydajne
Wiemy, że nowa płyta postojowa będzie dokładnie taka sama jak ta, która już istnieje przy terminalu pasażerski. Będzie na niej 12 miejsc dla samolotów takich jak Boeing 737 czy Airbus 320. Czyli mówiąc inaczej są to samoloty kodu C. Będą mogły one stawać na tej płycie, która pojawi się w ramach nowej inwestycji.
Droga szybszego zjazdu ma na celu ułatwienie szybszego puszczania pasa startowego przez samolot. Jest to bardzo ważne w kontekście sprawnego funkcjonowania lotniska. Dzięki temu loty cywilne i wojskowe będą odbywały się dużo stabilniej, a okres eksploatacji nawierzchni będzie dłuższy.
Nie można też zapomnieć, ze konieczne będzie postawienie nowej płyty do odladzania samochodów. Oznacza to, że maszyny będą mogły startować z obu kierunków, dzięki czemu cztery samoloty będą mogły startować naraz. Powinno mieć to niezwykle korzystny wpływ na funkcjonalność wrocławskiego lotniska.
Lotnicza inwestycja
Wrocław jest bardzo ważnym pod względem logistycznym miastem w Polsce. Stanowi bardzo dobrą bazę dla osób podróżujących z różnych miejsc w kraju a także poza nim. Dzięki lepszemu finansowaniu w lokalne lotnisku, dużo więcej pieniędzy trafi do wrocławskiej oraz krajowej gospodarki.
Ile dokładnie środków potrzeba na przeprowadzenie tych wszystkich tych prac? Łączna kwota inwestycji ponad 175 milionów złotych. To bardzo duża suma, ale wszystko na rzecz lepszej komunikacji powietrznej.