Czy pozycjonowanie jest czasochłonne?

Czy pozycjonowanie jest czasochłonne?
źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie na Wrocław to podstawowe internetowe działanie marketingowe, które cieszy się na rynku ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. Celem jest poprawa pozycji wybranej witryny na tle innych w wyszukiwarce Google, która dla większości firm stanowi podstawowe źródło pozyskiwania nowych klientów. A jest w co inwestować. Rynek e-commerce rozwija się z roku na rok i w niektórych przypadkach zupełnie wypiera sprzedaż stacjonarną realizowaną w sklepach czy punktach usługowych. Klienci doceniają łatwość dokonywania zakupów czy duże bezpieczeństwo wynikające z wielu narzędzi do walki z nieuczciwymi sprzedającymi, podczas gdy przedsiębiorcy zwracają uwagę na niskie koszty prowadzenia działalności oraz ogromny, bo krajowy rynek zbytu nawet najbardziej niszowych artykułów.

Podstawy na temat pozycjonowania

Pozycjonowanie firm Wrocławskich oraz tych z innych miast jest bardzo skomplikowanym procesem podzielonym na trzy podstawowe etapy. Każdy z nich ma ogromny wpływ na efektywność działań oraz na ich rezultaty. Wyszukiwarka Google ocenia wszystkie ogólnodostępne witryny na podstawie danych uzyskanych przez jej autorskie skrypty, znane w świecie pozycjonowania jako Googleboty. To one ciągle przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych stron. Pozyskane informacje roboty przekazują do algorytmu, który na ich podstawie wylicza pozycję każdej strony WWW. Zadaniem pozycjonowania jest spełnienie jej wszelkich wymagań.

Pozycjonowanie dzieli się na trzy etapy. W pierwszym, znanym jako audyt SEO, następuje dokładna i precyzyjna analiza wybranej strony pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści ocenią frazy kluczowe, zdjęcia, dane strukturalne i setki innych parametrów, dzięki czemu będą mogli zaproponować konkretną cenę za usługę i stworzyć indywidualny plan działania. W drugim etapie – on-site – należy wprowadzić wszelkie zmiany wykryte przez audyt SEO już bezpośrednio na stronę i zmodyfikować w prawidłowy sposób kod źródłowy. To zdecydowanie najdłuższy etap, który może trwać nawet wiele miesięcy intensywnych działań. W trzecim etapie – off-site – należy zadbać o stworzenie jak największej bazy linków zewnętrznych.

Ile czasu trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Efekty pozycjonowania na Wrocław zależą od wielu zmiennych, w tym między innymi od oczekiwań. Czas niezbędny do osiągnięcia konkretnej pozycji wynika w głównej mierze od tego, na jakie miejsce chcemy trafić. Osiągnięcie pierwszego miejsca jest z reguły równoznaczne z bardzo dużymi nakładami finansowymi, które są niewspółmiernie duże w stosunku do efektywności. Często wystarczy nieco obniżyć swoje wymagania – osiągnięcie jakiejkolwiek pozycji w topowej piątce zazwyczaj charakteryzuje się korzystnym współczynnikiem ceny do jakości. Efekty zależą także od konkurencyjności frazy – im więcej firm sprzedaje dany przedmiot, tym dłużej będzie trzeba czekać na rezultaty.

Na wypozycjonowanie mało popularnych fraz kluczowych trzeba czekać około 3 miesięcy, a na frazy o średniej popularności około 3-9 miesięcy. Na znacznie dłuższy czas oczekiwania muszą przygotować się właściciele firm w popularnych branżach. W tym przypadku może to trwać nawet 1 rok.