Szybkie pociągi z Wrocławia do Warszawy będą jeździć 350 km/h
Szybkie pociągi z Wrocławia do Warszawy. Nowa inwestycja CPK
Szybkie pociągi z Wrocławia do Warszawy mają jeździć z prędkością 350 km/h. Jest to jedno z założeń nowej inwestycji w ramach działania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jej całkowity koszt wyniesie ponad 38 mln złotych.
Problemy z polskimi pociągami
Każdy, kto jechał pociągiem przez Polskę, wie jak długie są takie wycieczki. Z Wrocławia do Stolicy możemy jechać nawet 10 godzin, co potrafi naprawdę odebrać człowiekowi chęci do życia. Nie inaczej mają mieszkańcy Podkarpacia jadący nad morze, czy mieszkańcy Szczecina, chcący zobaczyć góry. Okazuje się jednak, że wcale nie musi tak to wyglądać i można podróżować dużo szybciej. Czy wrocławianie będą mogli wsiąść do pociągu, jadącego 350 km/h i dostać się nim do Warszawy?
Szybkie pociągi będą teraz przejeżdżać przez nasz kraj dzięki umowie, którą podpisała Spółka Centralny Port Komunikacyjny. Otworzą się nowe połączenie kolejowe między Łodzią a Wrocławiem oraz Wrocławiem a Warszawą. Droga między stolicą województwa dolnośląskiego a stolicą kraju będzie miała wynieść 115 minut. Porównajmy to sobie z pociągiem Pendolino (EIC), który tę samą trasę pokonuje w cztery godziny. Nie wiemy jednak niczego na temat kosztów biletów, choć możemy się domyślać, że będą one droższe niż na tradycyjne przejazdy.
Najpierw musi się odbyć przygotowanie studium wykonalności. Chodzi po prostu o sporządzenie odpowiedniej dokumentacji, która umożliwi budowę wspomnianych linii kolejowych. Przygotowanie tych dokumentów może potrwać 10 miesięcy, a czas pełnej realizacji projektu to 15 miesięcy. Cała umowa jest warta 38,1 miliona złotych.
Centralny Port Komunikacyjny i ważne inwestycje
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wiązała się z planami postawienia wielkiego lotniska. To jednak nie wszystko, gdyż port ten będzie miał kluczowe znaczenie również dla kolei. Większość mieszkańców kraju nad Wisłą zgodzi się, że podróżowanie pociągiem jest autentyczną zmorą. Dzisiaj sytuacja i tak wygląda lepiej niż chociażby 15 lat wstecz. Współczesne pociągi wyglądają naprawdę ładnie i dojeżdżają do celu stosunkowo szybko. To jednak wciąż nie jest bliskie ideału, gdyż często brakuje odpowiednich połączeń oraz pojawiają się liczne opóźnienia. Pojawia się więc potrzeba podjęcia inicjatyw, które usprawnią podróżowanie koleją. Stworzenie nowych linii, w których będą się poruszać ultraszybkie pociągi zdecydowanie jest dobrym krokiem w tym kierunki. Miejmy nadzieję, że finalnie będzie ich więcej.