Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rusza! Buldożery już w akcji na Partynicach i Bielanach

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rusza! Buldożery już w akcji na Partynicach i Bielanach

Na południowych obrzeżach Wrocławia, w okolicach Partynic i Bielan Wrocławskich, trwają intensywne przygotowania do budowy ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Proces rozpoczął się od usunięcia resztek ogródków działkowych, a teren jest obecnie oczyszczany z drzew i zarośli. W międzyczasie ekipy budowlane tworzą tymczasowe drogi dla ciężkiego sprzętu, a eksperci saperscy wykonują niezbędne prace zabezpieczające. Chociaż te działania wskazują na początek inwestycji, do faktycznej budowy drogi jeszcze daleka droga.

Planowana trasa nowego odcinka

Nowa część obwodnicy rozpocznie się przy skrzyżowaniu z aleją Karkonoską, w pobliżu ronda przy centrum handlowym Auchan. Stamtąd trasa poprowadzi przez wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 285 i most nad rzeką Ślęzą. Następnie obwodnica dotrze do skrzyżowania z ulicą Ołtaszyńską, gdzie powstanie nowe rondo. Dalej trasa przebiegać będzie przez rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kutrzeby, aż do połączenia z istniejącą trasą na ulicy Grota Roweckiego. Po drodze uwzględniono także mniejsze skrzyżowania z ulicami Niebieską i Obrońców Poczty Gdańskiej.

Aktualny stan prac przygotowawczych

Firma Skanska, główny wykonawca, od trzech miesięcy prowadzi działania przygotowawcze na placu budowy. Rozbiórka terenów ogródków działkowych na Partynicach i Bielanach Wrocławskich jest już w toku. Równolegle prowadzone są prace nad tymczasowym wygrodzeniem tych terenów oraz budową dróg technologicznych. Iwona Walczak z firmy Skanska informuje, że dostarczono już materiał potrzebny do budowy dróg, a wszystkie czynności są monitorowane przez specjalistów z zakresu ochrony przyrody. Dodatkowo nad połową inwestycji przeprowadzono już nadzór saperski.

Perspektywy dalszych prac

W najbliższym czasie zaplanowano budowę wjazdów na zaplecza budów oraz kontynuację robót drogowych w rejonie ulicy Grota Roweckiego i Bielan Wrocławskich. Rozpoczęcie budowy kluczowej infrastruktury technicznej jest także priorytetem – mowa tu o kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w okolicach ulicy Grota Roweckiego. Mimo trwających prac, jak podkreśla przedstawicielka wykonawcy, do rozpoczęcia zasadniczej budowy drogi jeszcze sporo czasu.

Kluczowe aspekty inwestycji

Ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia będzie posiadał dwie jezdnie na większości długości. W ramach projektu powstaną również kluczowe elementy infrastruktury, takie jak kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi w miejscowości Wysoka, oraz most i wiadukt nad linią kolejową. Całość inwestycji, której realizacja została powierzona Skanska, ma być ukończona w ciągu 30 miesięcy. Zgodnie z planem, nowy odcinek obwodnicy powinien być gotowy pod koniec 2027 roku.