Budowa dedykowanej trasy komunikacji miejskiej na Wrocławskim Jagodnie: sprawozdanie z postępów prac

Budowa dedykowanej trasy komunikacji miejskiej na Wrocławskim Jagodnie: sprawozdanie z postępów prac

Wrocławskie Inwestycje, miejska spółka nadzorująca projekt, informuje, że budowa dedykowanej trasy dla komunikacji miejskiej w rejonie Jagodna wrocławskiego jest już w połowie drogi do realizacji. Aktualnie prace koncentrują się na skrzyżowaniach – są to zadania najbardziej wymagające i przysparzające najwięcej problemów mieszkańcom. Prace te są w toku na skrzyżowaniu z ulicą Lutosławskiego, ale już zakończono te dotyczące wlotu w ulicę Terenową. Projekt stopniowo przenosi się bardziej na południe, a plany przewidują rozpoczęcie budowy pętli przy ulicy Kajdasza jeszcze podczas wakacji.

Jak dotąd, na Jagodnie udało się zrealizować następujące etapy budowy. Na odcinku od ulicy Świeradowskiej do ronda i dalej do ulicy Lutosławskiego położono dwie warstwy podbudowy bitumicznej oraz warstwę wyrównującą. Wlot na ulicę Terenową został już całkowicie ukończony, z warstwą ścieralną i tymczasowym oznakowaniem poziomym. Na odcinku od ulicy Lutosławskiego do 100 metrów przed ulicą Kopycińskiego wykonano podbudowę betonową i warstwę podbudowy wykonaną z betonu asfaltowego.

Prawoskręt na wjeździe w ulicę Lutosławskiego został już wyznaczony, a prace związane z robotami sieciowymi są na tym obszarze w trakcie realizacji. Część peronów przystankowych jest już gotowa. Prace związane z korytowaniem zostały przeprowadzone na odcinku od ulicy Kopycińskiego do skrzyżowania z ulicą Kajdasza. Ponadto, kanalizacja deszczowa jest układana równolegle z pracami drogowymi i obecnie jest już gotowa aż do Kajdasza, z wyjątkiem miejsc przejazdów.