Nowa era komunikacji miejskiej we Wrocławiu
Drugiego dnia września, w sobotni poranek, uroczysty konwój tramwajów i autobusów miała okazję podziwiać publiczność zgromadzona na całej trasie z Placu Orląt Lwowskich do osiedla Nowy Dwór. Trasa ta jest już w pełni oddana do użytku. Ku uciesze tłumu, na czele parady pojawił się pierwszy elektryczny autobus, nowość w taborze wrocławskiego przewoźnika miejskiego.
Tego samego dnia, na ulicy Rogowskiej, przy końcowym przystanku trasy, odbywała się impreza plenerowa. Mieszkańcy Wrocławia mieli okazję przyjrzeć się nowym rozkładom jazdy i zobaczyć pojazdy, które będą obsługiwać tę nową trasę. Wśród nich znalazł się pierwszy nabytek Wrocławskiego MPK – elektryczny autobus. Planowane jest wprowadzenie do użytku 13 takich pojazdów. Na uczestników festynu czekały także zabytkowe autobusy i tramwaje, które niegdyś woziły pasażerów po całym Wrocławiu.
Impreza obfitowała w różnego rodzaju atrakcje. Równocześnie w Parku Tysiąclecia trwał Festiwal Pierwszej Pomocy. Obie te imprezy połączyła gra terenowa zorganizowana w formie krzyżówki, a jej głównym tematem było bezpieczeństwo oraz pierwsza pomoc. Można było również skorzystać z darmowych przejazdów wahadłowych pomiędzy przystankiem na ulicy Rogowskiej a Parkiem Tysiąclecia za pomocą zabytkowego autobusu.
Nowo wybudowana trasa aktywnych tras (TAT), skróci o połowę czas podróży komunikacją zbiorową z centrum Wrocławia do osiedla Nowy Dwór – z 40 minut do zaledwie 20. W godzinach szczytu, pokonanie tej samej trasy samochodem może nawet zabrać cały godzinę.
Około 20 tysięcy osób mieszka w obszarze dostępnym pieszo od przystanku tramwajowego przy TAT w ciągu 7,5 minuty. Natomiast dla 11 tysięcy osób najbliższy przystanek tramwajowo-autobusowy znajdować się będzie zaledwie 300 metrów od ich domów.
Koszt budowy TAT wyniósł 386 milionów złotych. Z tego kwoty, ponad 182 miliony złotych to środki dofinansowane przez Unię Europejską. Jest to jedna z największych inwestycji w komunikację miejską w powojennych dziejach Wrocławia.