Tramwaj na nowym torowisku: Wrocław przygotowuje się do rewolucji komunikacyjnej

Tramwaj na nowym torowisku: Wrocław przygotowuje się do rewolucji komunikacyjnej

Nowe Żerniki czeka znacząca poprawa komunikacji miejskiej – miasto przygotowuje się do budowy nowego torowiska tramwajowego, które odmieni codzienne przemieszczanie się mieszkańców tej części Wrocławia.

Przetarg na projekt kluczowej inwestycji

Wrocławskie Inwestycje rozpoczęły procedurę wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej dla nowego torowiska. W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu wpłynęły cztery oferty, których wartość mieści się w przedziale od 1,7 mln zł do 3,2 mln zł. Budżet miasta przewiduje na ten cel 2,065 mln zł. Złożone propozycje są obecnie poddawane weryfikacji formalnej. Rozstrzygnięcie planowane jest jeszcze w tym miesiącu, co pozwoli niezwłocznie rozpocząć prace projektowe.

Torowisko wzdłuż alei Architektów

Nowy odcinek torowiska o długości 1,4 km powstanie przy alei Architektów i zostanie zakończony pętlą tramwajową. Założeniem projektu jest umożliwienie obsługi co najmniej dwóch linii tramwajowych, a także ułatwienie ruchu autobusowego. Zaplanowana infrastruktura ma zapewnić mieszkańcom Nowych Żernik szybkie połączenie z pozostałymi częściami Wrocławia.

Kompleksowy rozwój osiedla

Nowe Żerniki to jedno z najszybciej rozwijających się osiedli we Wrocławiu. Oprócz torowiska miasto przewiduje tu także wydłużenie alei Architektów, a w bliskim sąsiedztwie powstać ma Wrocławskie Centrum Sportu oraz nowoczesny zespół szkolno-przedszkolny. Realizacja tych inwestycji ma wzmocnić atrakcyjność osiedla zarówno dla obecnych, jak i przyszłych mieszkańców.

Lokalizacja przystanków i udogodnienia

Na projektowanej trasie przewidziano kilka przystanków tramwajowych. Punkty zatrzymań zaplanowano m.in. na skrzyżowaniach alei Architektów z ulicami: Kosmonautów, Tadeusza Brzozy oraz Grabową. Szczególne znaczenie zyska przystanek położony przy Wrocławskim Centrum Sportu. Przystanki będą w pełni dostosowane do potrzeb podróżnych – pojawią się tam nowe wiaty, ławki i elektroniczne tablice informacyjne.

Według założeń miasta prace projektowe mają potrwać około 16 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, natomiast zakończenie budowy torowiska planowane jest na 2025 rok. Inwestycja ta stanowi element szeroko zakrojonego programu rozbudowy infrastruktury, który w najbliższych latach wpłynie na komfort życia i komunikacji we Wrocławiu.

Źródło: wroclaw.pl