Zmień historię na lepszą – dołącz do hackathonu „HISTHACK” do 8 października 2025!
W naszym mieście ruszyły zapisy na niezwykle interesujące wydarzenie, jakim jest hackathon „HISTHACK”. To wyjątkowa okazja, by młodzi pasjonaci historii i technologii połączyli swoje siły i stworzyli nowoczesne narzędzia edukacyjne, które pomogą lepiej zgłębiać dzieje Polski.
Kreatywne wyzwanie online
Hackathon „HISTHACK” podzielony jest na dwie kluczowe części. Pierwszym etapem jest praca online, w trakcie której zespoły będą projektować cyfrowe scenariusze lekcji historii. Każdy zespół ma obowiązek uwzględnić przynajmniej jedną z dostępnych ścieżek edukacyjnych, które muszą być wyraźnie opisane w zgłoszeniu.
Zgłoszenia do pierwszego etapu przyjmowane są do 8 października 2025 roku. Młodzież ze szkół ponadpodstawowych, z wyłączeniem klas maturalnych, może brać udział w konkursie. Każda drużyna powinna składać się z pięciu uczniów oraz jednego nauczyciela-opiekuna, wszyscy muszą reprezentować tę samą placówkę. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie Biura Nowych Technologii.
Ostra rywalizacja na żywo
Drugi etap to szansa dla 16 zespołów, reprezentujących każde województwo, by zaprezentować swoje umiejętności podczas intensywnego wyzwania, które odbędzie się w dniach 4-6 listopada. Konkretne zadanie zostanie ujawnione na początku tego etapu, a uczestnicy będą mieć 16 godzin, podzielonych na dwa dni, na stworzenie swoich projektów. Trzeciego dnia zespoły przedstawią swoje prace przed komisją oceniającą.
Co przyciąga uczestników?
Hackathon „HISTHACK” otwarty jest dla wszystkich polskich szkół, a jego celem jest połączenie młodzieżowego entuzjazmu z nowoczesnymi technologiami i historią. Poprzednie edycje pokazały, że sukces zależy od kreatywności, umiejętności programistycznych oraz współpracy zespołowej – najlepszym tego przykładem jest zwycięstwo Zespołu Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z regulaminem konkursu i zgłoszenia swojego zespołu. To nie tylko szansa na rozwój, ale także na stworzenie wartościowych i innowacyjnych narzędzi edukacyjnych, które mogą zrewolucjonizować sposób nauczania historii.
