Brak zgody urzędu miasta na rozpoczęcie rozbiórki Arkad Wrocławskich z powodu problemu dużej ilości gruzu
![Brak zgody urzędu miasta na rozpoczęcie rozbiórki Arkad Wrocławskich z powodu problemu dużej ilości gruzu](https://wro.com.pl/wp-content/uploads/2025/02/Brak-zgody-urzedu-miasta-na-rozpoczecie-rozbiorki-Arkad-Wroclawskich-z-powodu-problemu-duzej-ilosci-gruzu-251311.jpg)
Pomimo że prace rozbiórkowe w Arkadach Wrocławskich mogą wystartować każdego dnia, nadal nie ma pełnej zgody ze strony urzędu miasta na ten proces. Nieosiągnięcia porozumienia pomiędzy deweloperem a urzędnikami dotyczą przede wszystkim organizacji ruchu wokół obiektu oraz sposobu wywozu ogromnej ilości gruzu. Oficjalnie, brakuje jeszcze pewnych dokumentów, które są oczekiwane przez urząd miasta. Istnieją jednak obawy o stan ulicy Powstańców Śląskich, która jest już teraz w bardzo złym stanie i tysiące ciężarówek z gruzem mogłyby ją kompletnie zrujnować. Miasto chciałoby, aby deweloper finansowo dołożył się do planowanego remontu tej ulicy, w przeciwnym razie nie uzyska zgody na transport gruzu ciężkim sprzętem.
Tomasz Sikora, zastępca dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim Wrocławia, podkreśla, że to nie jest ultimatum. Deweloper mógłby rozpocząć prace nawet w najbliższy weekend poprzez demontaż elementów wewnątrz galerii, jednak nie miałby możliwości ich wywiezienia. Wcześniej miasto zaproponowało deweloperowi naprawę uszkodzonej nawierzchni ulicy Powstańców Śląskich przez ciężki sprzęt, na którym ten się porusza. Deweloper upiera się jednak przy swoim i nie przyjmuje tego rozwiązania. Ma do tego pełne prawo, ale w takim wypadku uzyska jedynie zgodę na korzystanie z pasa ruchu dla pojazdów o masie do 9 ton – mówi Sikora.
Prace rozbiórkowe miały się zacząć tydzień temu, a potem planowano je na najbliższy weekend. Zostały one jednak odwołane. Nowego terminu jeszcze nie ma. Miasto czeka na brakujące załączniki do dokumentacji od dewelopera dotyczącej zamknięcia części jezdni i chodników wokół Arkad. Deweloper dostanie ograniczoną zgodę na wywożenie gruzu i materiałów rozbiórkowych. Gruz będą mogły transportować tylko pojazdy o masie nie przekraczającej 9 ton, które będą mogły kursować maksymalnie pięć razy na godzinę. W ten sposób nie obciążą one tak bardzo nawierzchni – twierdzi Tomasz Sikora. Informuje także, że Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta razem z Inspekcją Transportu Drogowego będzie kontrolować, czy ładowność nie jest przekraczana.
Po zakończeniu procesu rozbiórki Arkad teren ten przejdzie na własność firmy Vastint Poland. Roger Andersson, dyrektor zarządzający Vastint Poland, zapowiedział, że mają plany zastąpienia obecnego kompleksu nowoczesną, wielofunkcyjną zabudową. Dzięki temu projektowi centrum miasta zyska wiele korzyści społecznych poprzez przyciągnięcie mieszkańców i firm oraz stworzenie dynamicznej, atrakcyjnej przestrzeni do życia, pracy i spędzania czasu wolnego.