Usprawnienia komunikacyjne na osiedlach Jagodno i Wojszyce: nowa trasa autobusowa i zmodernizowane skrzyżowania

Usprawnienia komunikacyjne na osiedlach Jagodno i Wojszyce: nowa trasa autobusowa i zmodernizowane skrzyżowania

Mieszkańcy osiedli Jagodno i Wojszyce będą mogli cieszyć się lepszym dojazdem do centrum miasta od połowy przyszłego roku. Wszystko dzięki budowie nowej trasy, przeznaczonej najpierw dla autobusów, a w przyszłości również tramwajów. Inwestycja ta obejmowała również niedawno zakończony remont skrzyżowania dróg Buforowej i Kopycińskiego.

Otwarcie skrzyżowania ulic Buforowej i Kopycińskiego nastąpiło na przełomie listopada i grudnia. Było ono poddane pracom remontowym od września, które były częścią planu na budowę dedykowanego pasa dla autobusów. Na tym etapie drogowcy zakończyli układanie ostatniej warstwy asfaltu.

W październiku wykonano zdjęcia dokumentujące postęp prac na placu budowy na Jagodnie. Prace prowadzono również przy innych skrzyżowaniach, takich jak Terenowa z rondem Wolnej Ukrainy czy Buforowa z Lutosławskiego, które zostały wcześniej gruntownie przebudowane jako część niniejszej inwestycji.

Budowa dedykowanej trasy dla pojazdów komunikacji miejskiej na Jagodnie rozpoczęła się wiosną 2023 roku. Planowane zakończenie prac to lato 2025 roku. W przypomnieniu, TAT (Trasa Autobusowo-Tramwajowa) na Jagodnie to prawie 3-kilometrowy odcinek pomiędzy skrzyżowaniem ulic Bardzkiej, Świeradowskiej i Morwowej, a budowaną pętlą przy ulicy Kajdasza.

W ramach tej inwestycji powstanie również parking typu „parkuj i jedź” dla około 60 samochodów oraz zadaszony parking dla rowerów. Wzdłuż trasy zostanie umieszczonych pięć par przystanków, z których część jest już gotowa. Całość przedsięwzięcia, dofinansowanego z programu rządowego „Polski Ład”, kosztuje około 43 milionów złotych.

Planowane jest również przedłużenie TAT do skrzyżowania ulic Bardziej, Pięknej, Kamiennej i Hubskiej. Oferentów na przetarg prowadzony przez Wrocławskie Inwestycje zaprasza się do zgłoszeń do 13 grudnia. Dodatkowo, w ramach konsultacji Pakietu dla Południa, planowane są dwie dodatkowe części projektu: rezerwacja miejsc na pas dla transportu publicznego wzdłuż ulicy Buforowej do granic miasta oraz budowa ulicy łączącej Grota-Roweckiego z Buforową.