Ulepszenia komunikacyjne na ulicy Przyjaźni we Wrocławiu dla poprawy bezpieczeństwa i przepływu tramwajów
Na wrocławskiej ulicy Przyjaźni doszło ponownie do niebezpiecznej sytuacji, której zaistnienie umożliwiła już dobrze znana usterka infrastruktury. Dwa tramwaje, jadące naprzeciwko siebie po tym samym torze, niemalże zderzyły się na wysokości przystanku Braterska. Wydarzenie to spowodowało, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne musiało dostosować trasę przejazdu tramwajów, wprowadzając dodatkowe autobusy.
Problem ten jest typowy dla tego miejsca, gdzie między przystankami Przyjaźni i Klecina brakuje drugiego toru umożliwiającego bezkolizyjne mijanie się tramwajów. Witamy jednak dobrą nowinę – plany dotyczące tej sytuacji mają ulec zmianie. W kolejnym roku na ulicy Przyjaźni ma zostać zbudowany dodatkowy tor, tzw. mijanka, co znacznie ułatwi ruch tramwajów. Kolejna faza planu obejmuje stworzenie torowiska prowadzącego przez Klecinę aż do Oporowa.
Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, poinformował dwa tygodnie temu o planach dotyczących poprawy sytuacji komunikacyjnej: „Podjęliśmy decyzję o ogłoszeniu przetargu na projekt trasy tramwajowej na Klecinę wraz z rozbudową torowiska na ulicy Przyjaźni. Szacunkowa długość projektowanego odcinka wynosi od 2 do 2,2 km”.
Rozpatrywane są dwie alternatywy przebiegu nowej trasy. W ramach planów inwestycyjnych uwzględniono m.in. budowę nowego mostu przez rzekę Ślęzę, stworzenie nowych dróg i skrzyżowań, ścieżek rowerowych, chodników oraz przystanków tramwajowych. Dodatkowo zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową na wysokości ulicy Kupieckiej wraz z punktem socjalnym i publicznymi toaletami. Na potrzeby podróżujących samochodem i rowerem powstaną również park and ride oraz parking rowerowy – informuje prezydent Sutryk. Biuro projektowe będzie miało 24 miesiące na przygotowanie niezbędnej dokumentacji oraz uzyskanie wymaganych pozwoleń po podpisaniu umowy. Data rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znana.