Skomplikowany przetarg na budowę końcowego etapu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ciągle nie ma rozstrzygnięcia
Przetarg na budowę ostatniego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, który miał pierwotnie zostać rozstrzygnięty w lutym tego roku, nadal pozostaje nierozwiązany. Nieskończona liczba pytań ze strony zainteresowanych firm – aż 650 – skomplikowała proces przetargowy. Ponadto odpowiedzi na niektóre z tych pytań wymagały dodatkowego czasu, co doprowadziło do przesunięcia ostatecznego terminu składania dokumentów.
Początkowo planowane zakończenie przetargu miało nastąpić w lutym, jednak ze względu na powyższe komplikacje, ostateczny termin przesunięto najpierw na marzec, potem na kwiecień i na koniec na maj. Zgodnie z najnowszymi informacjami przewidywane jest, że decyzja przetargowa zostanie podjęta dopiero pod koniec czerwca.
Jeśli procedura przetargowa zostanie ostatecznie zakończona w czerwcu, budowa nowego odcinka obwodnicy rozpocznie się najwcześniej po okresie letnim. Prace konstrukcyjne powinny potrwać do 30 miesięcy, co oznacza, że najwcześniejszym możliwym terminem ukończenia budowy jest początek 2028 roku.
Nowy etap obwodnicy rozpocznie się od skrzyżowania z aleją Karkonoską, w pobliżu centrum handlowego Auchan. Trasa będzie prowadziła przez wiadukt kolejowy i most nad Ślęzą, aby ostatecznie dotrzeć do skrzyżowania z ulicą Ołtaszyńską, gdzie powstanie rondo. Dalej droga poprowadzi przez rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kutrzeby aż do ulicy Grota Roweckiego, gdzie zostanie połączona z już istniejącą trasą. Na trasie będą również mniejsze skrzyżowania z ulicami Niebieską i Obrońców Poczty Gdańskiej.
Trasa od Karkonoskiej do Kutrzeby będzie dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. Natomiast odcinek od Kutrzeby do Grota – Roweckiego będzie jednojezdniowy, ale zostanie zaprojektowany tak, by przewidzieć możliwość rozbudowy w przyszłości.