Wrocławski Dworzec Główny zapewni specjalną bocznicę dla wojskowych pociągów
Rozpoczęto prace przygotowawcze do stworzenia specjalistycznego i zabezpieczonego toru dla pociągów wojskowych, który znajdować się będzie w pobliżu głównego dworca kolejowego we Wrocławiu. W ten sposób polska armia zyska własną, wydzieloną przestrzeń na terenie tej wrocławskiej lokalizacji.
Poza ochroną wojskową, miejsce to ma pomieścić 8 wojskowych wagonów, które obecnie przechowywane są w Warszawie. Bocznicę będzie stale monitorowano i utrzymywano pod ścisłą kontrolą. Jak wyjaśnia Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity, wagony te już zostały dostarczone. Teraz rozpoczyna się drugi etap projektu, czyli budowa odpowiednio zabezpieczonego toru, na którym będą mogły one zastać umieszczone.
Siły zbrojne nie ujawniają żadnych szczegółów dotyczących tego przedsięwzięcia, powołując się na klauzulę tajemnicy wojskowej. Nasze nieoficjalne źródła sugerują jednak, że chodzi o nowo zakupione wagony służące do transportu oficerów. Wyposażone są one w komfortowe przedziały z miejscami do leżenia oraz ekranami LCD. Dzięki temu mogą obsługiwać dłuższe trasy, również międzynarodowe. Pociągi wojskowe z tymi wagonami są w stanie osiągnąć prędkość do 200 km/h. W każdym z nich znajduje się również luksusowa przestrzeń barowa, niemal nieznana dla pasażerów cywilnych pociągów. Za każdy z tych wagonów zapłacono 13 mln złotych.
Aktualnie PKP Intercity ogłosiło przetarg na budowę tej specjalnej bocznicy we Wrocławiu. Według niepotwierdzonych informacji, jej realizacja może pochłonąć nawet 6 mln złotych.