Nowe autobusy dla aglomeracji Wrocławia: przetarg ogłoszony
Wrocławska administracja miejska rozpisała konkurs na świadczenie usług przewozowych na liniach aglomeracyjnych, łączących miasto z gminami Czernica, Długołęka i Wisznia Mała. Warunkiem przetargu jest zobowiązanie do wykorzystania zupełnie nowych autobusów o wysokim standardzie przez okres sześciu lat. Przewóz pasażerów na tych trasach obecnie realizują Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Wrocław wraz ze swoim partnerem.
Oferta przewoźnika, który zwycięży w przetargu, powinna obejmować dostarczenie łącznie 92 nowych autobusów, z których większość powinna spełniać rygorystyczne normy niskoemisyjne (Euro VI). Flota pojazdów powinna składać się z 40 długich autobusów przegubowych (długość ok. 18 metrów), 40 standardowych autobusów solo (długość ok. 12 metrów) oraz 12 kompaktowych autobusów midi (długość ok. 10 metrów).
Każdy z autobusów musi być wyposażony w system ogrzewania i klimatyzacji, monitoring, podjazd dla osób niepełnosprawnych, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, defibrylator AED oraz kasowniki biletów. Termin składania ofert upływa 5 września, a zwycięzca konkursu będzie miał 11 miesięcy od daty podpisania umowy na dostarczenie autobusów i rozpoczęcie kursów.
Jak informuje Aleksander Łoś, zastępca dyrektora Wydziału Transportu Urzędu Miasta Wrocławia, jeśli wszystkie formalności zostaną sfinalizowane w najbliższych miesiącach, nowe pojazdy mogą zacząć kursować na trasach aglomeracji już pod koniec następnego roku. Istnieje jednak możliwość przyspieszenia tego procesu – warunki przetargu pozwalają na skrócenie terminu rozpoczęcia usług na wniosek przewoźnika do 1 czerwca 2024 r.
Zwycięski oferent będzie obsługiwał linie przez sześć lat, pokonując w tym czasie dystans równy 38 milionom kilometrów. Po przejęciu obsługi przez nowego operatora, na liniach będą obowiązywały bilety Urbancard. Plan jest taki, aby system Urbancard obowiązywał ostatecznie na wszystkich liniach numer 9xx zarządzanych przez miasto Wrocław.