Autobusy wracają na Inżynierską! Zmiany tras od 6 września dla linii A, 125 i 241

Zakończenie remontu ulicy Inżynierskiej to dobra wiadomość dla mieszkańców Wrocławia – od soboty 6 września autobusy trzech linii wracają na swoje stałe trasy. Zmiany dotyczą linii A, 125 i 241, które ponownie będą kursować przez wyremontowaną arterię.
Co się zmienia dla pasażerów linii A
Największe korzyści odczują użytkownicy linii A łączącej Sołtysowice z Krzykami. Po miesiącach objazdu autobusy tej linii wreszcie powrócą na swój standardowy przebieg przez centrum miasta.
Kierunek Krzyki: Autobusy będą jechać trasą Sołtysowice – Redycka – Sołtysowicka – Koszarowa – Przybyszewskiego – Kasprowicza – Berenta – Boya-Żeleńskiego – Kromera – mosty Warszawskie – Wyszyńskiego – most Pokoju – plac Społeczny – Traugutta – Podwale – Świdnicka – Powstańców Śląskich – Wielka – rondo Vaclava Havla – Krucza – Inżynierska – rondo Woźniaka – aleja Pracy – Hallera – Grabiszyńska – Solskiego – aleja Piastów – Racławicka – Skarbowców – Sowia – Krzycka – Krzyki.
Kierunek Sołtysowice: Powrotna droga wiedzie przez Krzyki – Krzycka – Sowia – Skarbowców – Racławicka – aleja Piastów – Solskiego – Grabiszyńska – Hallera – aleja Pracy – Inżynierska – Krucza – rondo Vaclava Havla – Wielka – Powstańców Śląskich – Świdnicka – Kościuszki – Dąbrowskiego – Krasińskiego – plac Społeczny – most Pokoju – Wyszyńskiego – mosty Warszawskie – Kromera – Boya-Żeleńskiego – Berenta – Kasprowicza – Przybyszewskiego – Czajkowskiego – Sołtysowicka – Redycka – Sołtysowice.
Gdzie będą zatrzymywać się autobusy
Mieszkańcy jadący w kierunku Sołtysowic będą mogli wsiadać na następujących przystankach w rejonie wyremontowanej ulicy:
- FAT 11726 – główny przystanek przy FAT
- aleja Pracy 11724
- Inżynierska 11722
- Kolbuszowska (Stadion) NŻ 11526 – dogodny dla kibiców i mieszkańców okolic stadionu
- Krucza (Mielecka) 11524
- Krucza 11522
Linie 125 i 241 – stabilne połączenia
Mieszkańcy korzystający z linii 125 i 241 mogą spać spokojnie – trasy tych autobusów pozostają bez zmian. To oznacza przewidywalność dla codziennych dojeżdżających do pracy.
Linia 125 nadal będzie łączyć Brochów z pętlą Tyniecka, przemierzając trasę: Brochów – Chińska – Birmańska – Mościckiego – Gazowa – Tarnogajska – Armii Krajowej – Bardzka – Hubska – Sucha – Swobodna – Komandorska – Wielka – rondo Vaclava Havla – Krucza – Inżynierska – rondo Woźniaka – aleja Pracy – Hallera – Grabiszyńska – Solskiego – Wiejska – Mokronoska – Tyniecka – rondo Baranowskiego – Kwiatkowskiego – Tyniecka (pętla).
Linia 241 utrzyma swoje połączenie między Pawłowicami (Widawska) a Wrocławiem Nowym Dworem (P+R), obsługując kluczowe punkty miasta jak mosty Jagiellońskie, plac Grunwaldzki i plac Dominikański.
Praktyczne informacje dla pasażerów
Dla użytkowników linii 125 i 241 jadących w kierunku Brochowa i Pawłowic przygotowano te same przystanki w rejonie Inżynierskiej:
- FAT NŻ 11726 (linia 241) / FAT 11726 (linia 125)
- aleja Pracy NŻ 11724 / aleja Pracy 11724
- Inżynierska NŻ 11722 / Inżynierska 11722
- Kolbuszowska (Stadion) NŻ 11526
- Krucza (Mielecka) NŻ 11524
- Krucza NŻ 11522
Pamiętaj, żeby w pierwszych dniach po zmianach zaplanować sobie kilka dodatkowych minut na podróż – pasażerowie będą się przyzwyczajać do powrotu autobusów na stałe trasy. Zakończenie remontu Inżynierskiej to krok milowy w poprawie płynności komunikacji publicznej w tej części miasta.