Wrocław: Przebudowa ul. Mickiewicza wstrzymana z powodu wysokich kosztów! Co dalej?

Wrocław: Przebudowa ul. Mickiewicza wstrzymana z powodu wysokich kosztów! Co dalej?

Ostatnie wydarzenia we Wrocławiu rzuciły nowe światło na problem finansowania infrastruktury miejskiej. MPK Wrocław podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu na przebudowę ul. Mickiewicza z powodu zbyt wysokich kosztów proponowanych ofert. To posunięcie stwarza ryzyko opóźnień w realizacji harmonogramu remontów miejskich torowisk, co może wpłynąć na komfort życia mieszkańców.

Koszty przewyższające budżet: Wyzwanie dla miasta

26 sierpnia zaprezentowano oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej ul. Mickiewicza. Trzy firmy przedstawiły swoje propozycje: CONE AMG Sp. z o.o. z Krakowa (1,14 mln zł), Progreg Sp. z o.o. z Warszawy (1,64 mln zł) oraz Databout Sp. z o.o., również z Warszawy (2,66 mln zł). Niestety, były one daleko poza budżetem MPK Wrocław, który wynosił jedynie 621,4 tys. zł, z czego 221,4 tys. zł było przeznaczone na prace związane z siecią. W rezultacie, przetarg został unieważniony zaledwie dwa dni po otwarciu ofert.

Szczegóły projektu ul. Mickiewicza

Planowana przebudowa ul. Mickiewicza obejmuje szereg działań, w tym prace nad jezdnią, torowiskiem i przystankami. 3140 metrów toru pojedynczego ma zostać wymienione. Dwa odcinki – od Wajdy do Wystawowej oraz skrzyżowanie z ul. Kopernika – zostaną pokryte betonem, podczas gdy fragmenty Wystawowa – Kopernika i Kopernika – Paderewskiego zostaną zamienione na zielone torowiska. Dodatkowo, planowane jest zainstalowanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej na przecięciach torowiska z wyjazdami z posesji oraz wymiana lub renowacja ponad 20 słupów trakcyjnych.

Inne wyzwania infrastrukturalne we Wrocławiu

Wrocław nie ustaje w wysiłkach na rzecz modernizacji tramwajowej sieci miejskiej. Niedawno otwarto oferty na dokumentację projektową dla ul. Teatralnej i Mostu Pokoju, które podobnie jak ul. Mickiewicza, okazały się finansowo wymagające. Mimo to, wybrano wykonawcę projektu trasy tramwajowej na Księże Wielkie, co świadczy o determinacji miasta w dążeniu do poprawy infrastruktury tramwajowej, pomimo licznych wyzwań finansowych.

Przyszłość przebudowy ul. Mickiewicza pozostaje niepewna. MPK Wrocław musi obecnie dokładnie przeanalizować swoje możliwości finansowe i opracować strategię, która umożliwi realizację projektu bez dalszych opóźnień, co jest kluczowe dla mieszkańców oczekujących poprawy komfortu podróży.