Nowe mosty Chrobrego i przemiana infrastruktury drogowej na Sępolnie

Nowe mosty Chrobrego i przemiana infrastruktury drogowej na Sępolnie

W najbliższych planach inwestycyjnych Wrocławia znajduje się budowa dwóch mostów – północnego i południowego, które zostaną zlokalizowane obok obecnych mostów Chrobrego. Te nowe konstrukcje będą się wznosić nad kanałem przeciwpowodziowym oraz kanałem żeglugowym Odry, łącząc tereny pomiędzy ulicami Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ulicą Swojczycką. Prace nad tym projektem wiążą się również z przebudową dróg dojazdowych i sąsiadującej infrastruktury.

Realizacja tej inwestycji ma zostać rozpoczęta w 2023 roku. Dodatkowo, w ramach tej inwestycji przewidziano komponent rowerowy, na który przeznaczono 150 000 złotych. Zasięg prac obejmie obszar od mostu Północnego nad Kanałem Żeglugowym (Nawigacyjnym) rzeki Odry, przez most Południowy nad Kanałem Powodziowym, aż po fragmenty ulic Mickiewicza, Monte Cassino, Mydlanej, Monopolowej, Marca Polo oraz Swojczyckiej.

Planuje się, że w nocy z soboty na niedzielę (28/29 października) ruch zostanie przekierowany na nowo wybudowane mosty Chrobrego, które łączą Sępolno ze Swojczycami (ulice Mickiewicza ze Swojczycką). Wówczas stare, zniszczone podczas działań wojennych i odbudowane tuż po nich, konstrukcje zostaną całkowicie zamknięte. Już nikt nie będzie z nich korzystał. Zamiast nich, kierowcy, piesi, rowerzyści oraz pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli korzystać z nowych mostów.

Obie nowe konstrukcje będą usytuowane w jednej linii, co jest zgodne z obecnym układem. Pierwszy most będzie umieszczony nad kanałem powodziowym, natomiast drugi nad kanałem żeglugowym Odry. Łączna długość obu mostów wynosi 186 metrów, a całkowita szerokość, uwzględniając ścieżki rowerowe i chodniki, to 27 metrów. W porównaniu do poprzednich konstrukcji, nowe mosty będą o 2,8 metra dłuższe i około 15 metrów szersze.